Nya VinterTour-vinnare…!

Nya VinterTour-vinnare…! På söndagseftermiddagen så korades två nya vinnare av Tabergsdalen VinterTour. Adam Heinonen, Växjö, tog sin första titel i det blåvita nästet genom att besegra Hugo Nossler, Tabergsdalen, med 6-0, 6-1. De båda hade haft rafflande semifinaler på förmiddagen som vunnits i det avgörande setet. Vinnaren Adam hade tidigare vunnit mot hemmaspelaren Jonathan Stenberg med 6-4 i tredje set. På damsidan så var Nora Svensson, Västerås, finalist förra året, i år tog hon sin första titel genom att vinna i två raka set mot Anouk Oderkerk, Pixbo, i finalen.

Finalresultat Tabergsdalen VinterTour 2024

Damer Nora Svensson, Västerås, vs Anouk Oderkerk, Pixbo, 6-2, 6-4.

Herrar Adam Heinonen, Växjö, vs Hugo Nossler, Tabergsdalen, 6-0, 6-1.

Det blev ett fullspäckat veckoslut i det blåvita nästet med spelare från hela Sverige. Stort TACK till funktionärer, cafévärdar och domare/linjedomare/bollkallar i finalerna samt givetvis Sporteye och MatchiTV där Du kunde följa matcherna LIVE. Här kan Du se länk finalrepriserna !

Här länk till samtliga resultat !

2023-01-14