Vår anläggning

TaTK äger själv sin anläggning Bergslagshallen och Tennisstadion vid Norrahammars Sportcenter.

En fullgod tennisanläggning med fyra inomhusbanor med underlaget plexipave. I Bergslagshallen finner Du omklädningsrum, cafeteria och tennisshop. Vidare hyr Jönköpings Kommun en lokal där de har ett friskotek med löp-, rodd-, stepup- och styrketräningsmaskiner.

Utomhus bredvid Bergslagshallen har vi sex grusbanor och en minitennisbana. Det finns även ett bollplank.

TaTK vill att så många som möjligt skall ha en närliggande tennisbana. Därför håller vi grusbanan i Tenhult öppen med hjälp av våra medlemmar. Månsarps IF hjälper vi också igång med deras två grusbanor på vårkanten.

INOMHUS

Inomhusanläggningen består av 4 banor med plexipave-underlag.
Anläggningen är öppen mellan kl. 06-22 alla dagar.

Rutiner i samband med spel:

Skor:  Banorna får endast beträdas med godkända tennisskor. Skor av typ joggingskor får ej användas. Skor som används utomhus måste rengöras noga.

Vid spel: Banbyte vid hela timmar. Banbyte sker vid ingång till respektive aktuell hyrd bana.

Skötsel:  Alla hjälps åt att hålla rent och använder papperskorgar m.m.

hallen

[admp_title_head]UTOMHUS[/admp_title_head]

Utomhussäsongen från Maj till ca halva September.

– Norrahammars Sportcenter, Sex banor

– Tenhult Mjälarydsvallen, En bana

Alla anläggningar har öppet kl. 07-21

Säsongskort för TaTK medlemmar

940:-             Familjekort                        två timmar kan bokas i förväg

870:-             Seniorkort                         en timma kan bokas i förväg

470:-             Juniorkort                          en timma kan bokas i förväg

Rutiner i samband med spel:

Skor: Banorna får endast beträdas med godkända tennisskor. Skor av typ joggingskor får ej användas.

Vid spel: Speltiden omfattar 55 minuter. De sista 5 minuterna av speltimman skall användas för sopning av hela banan och eventuell vattning.