Vinst på ITF-touren…!

Vinst på ITF-touren…! Klara Milicevic, TaTK-medlem, som numera spelar för KLTK i Stockholm vann ITF-tävlingen i Malmö. Hon finalslog Sofia Ziodato, Italien, med 7-6, 6-4. Klara är rankad som nr 252 på 18-års rankingen kommer nu förmodligen på måndag vara bland de 200 bästa.  2019-01-12

Nedan text från arrangörsklubben Fair Play TKs hemsida

————————————————————————-

Klara Milicevic och Andreu Garcia segrade i ITF-tävlingen

Klara Milicevic och Francisco Andreu Garcia vann singelklasserna i den internationella juniorturneringen EuroElite ITF Junior Malmö Open som har spelats på Fair Play Stadion den här veckan.
16-åriga Milicevic imponerade stort i Malmö och släppte inte något set i flicksingel 18-klassen. Den sjätteseedade svenskan vann fem matcher i turneringen och avslutade veckan med att finalbesegra italienskan Sofia Ziodato. Milicevic var illa ute i första set, men räddade setbollar och tog hem den jämna finalen med 7-6, 6-4. Det var fjärde året i rad som en svenska vann flicksingelklassen i turneringen.
Pojksingelfinalen blev en rysare. Spanjoren Francisco Andreu Garcia tappade ett jämnt första set mot ryssen Aristarkh Safonov, men vände och vann med 6-7, 6-4, 7-5. För 17-årige Andreu Garcia var det andra raka finalen i Sverige. Förra helgen förlorade han finalen i SALK:s ITF-tävling.
Förstaseedade ryska paret Igor Kudriashov/Aleksandr Myagov spelade hem pojkdubbelklassen. 6-4, 6-4 skrevs setsiffrorna till i en jämn final mot Måns Dahlberg/Arslanbek Temirhanov. I flickdubbelklassen, som avgjordes redan på fredagen, blev det svensk seger. Nelly Mezan/Maria Petrovic besegrade Irina Dshandshgava, Österrike/Izabelle Persson, Sverige, med 7-5, 6-3.
Bäst av Fair Play-spelarna lyckades Hannah Viller Möller. Danskan förlorade en jämn semifinal mot slutsegraren Milicevic, 5-7, 6-7. Frida Bostrand nådde kvartsfinal i både singel och dubbel. I singelklassen förlorade hon mot Viller Möller (3-6, 1-6) och i dubbeln blev det tillsammans med Milicevic förlust mot finalparet Dshandshgava/Persson (4-6, 6-4, 6-10).
Den fjärde upplagan av EuroElite ITF Junior Malmö Open bjöd på högklassig tennis och tävlingsledningen med Hussein Ftouni i spetsen såg till att allt rullade på under veckan. Fair Play TK arrangerade tävlingen i samarbete med Internationella Tennisförbundet och Svenska Tennisförbundet.
EuroElite ITF Junior Malmö Open 2019
Pojksingel 18
Aristarkh Safonov, Ryssland-Isac Strömberg, Sverige 3-6, 6-3, 6-4
Francisco Andreu Garcia, Spanien-Matas Vasiliauskas, Litauen 6-3, 6-4