TaTKare spelar Sverigefinal i Regionstävling

Det blir Syd och Stockholm som möts i helgens finalspel av regionstävlingen för flickor 12 år. Två TaTKare spelar för Tennis Syd; Josefin Andersson (översta raden till vänster) och Klara Milicevic (nedersta raden till höger). Lagen tog sig obesegrade genom gruppspelet i Kalmar.

Kalmar TK stod värd för årets regionsspel där lag från de sju regionerna deltog. Tävlingen syftar till ge flickorna många bra matcher samt ge dem en känsla av hur det är att spela i lag. Om några år är det troligtvis någon av dessa spelare som får chansen i Sveriges Fed Cup-lag.

Tennis Syd tränade under fredagen hos TaTK i Bergslagshallen under ledning av Tennis Syd coach Christer Sjöö innan de fortsatte till Stockholm. Vi önskar Tennis Syd-laget med Josefin och Klara lycka till i morgondagens finalspel i Näsbypark. 2015-10-30

———————————————————————————

Resultat: F12 regionstävlingen