TaTK tilldelas Mackes trofé – mycket stolta…! På lördagen hade Svenska Tennisförbundet sitt årsmöte i Göteborg.

Tabergsdalens Tennisklubbs ordförande Frida Grandt tog emot priset ”Mackes Trofé” av  Svenska Tennisförbundets ordförande Thomas Wallén – som utdelas till en klubb som varit särskilt framgångsrik i sitt barn- och ungdomsarbete.

Mackes Trofé – som utdelas till en klubb som varit särskilt framgångsrik i sitt barn- och ungdomsarbete – gick till Tabergsdalens TK enligt motiveringen:

”Tabergsdalens TK har en lång tradition av att leverera ett helhetskoncept för familjen, med särskilt vardagsfokus på barn och ungdomar. Det ideella ledarskapet i kombination med en engagerad personal inspirerar spelarna såväl på tränings- som tävlingsbanan. Seriespelet är ett av många nav i verksamheten och har en extra framträdande roll för att stimulera till mer och bättre tävlande. I kombination med den breda barn- och ungdomsverksamheten fostrar Tabergsdalens TK även flera juniorlandslagsspelare, som representerar klubben i tennisens högsta serier. Tabergsdalens TK är ett föredöme och en förebild för många tennisklubbarna och en mycket värdig pristagare av Mackes Trofé 2018”.

– Vi är stolta över att få bli tilldelade Mackes Trofé och mycket ödmjuka till denna fina motivering, säger Frida Grandt, ordförande Tabergsdalens Tennisklubb.