TaTK On Tour – POPUP Ryhov…!

TaTK On Tour – POPUP Ryhov…! Under några veckor är TaTK nu On Tour. På onsdagseftermiddagen gästade vi inspirationsdagen för personer med rörelsenedsättning på Ryhov. RF-SISU Småland, Region Jönköpings län, Jönköpings kommun, Parasport Småland fixade eftermiddagen tillsammans med lokala föreningar. Läs nedan text från RF-SISU Småland. TaTK On Tour fortsätter med bland annat POPUP Tabergsskolan fredag 17 maj, POPUP Månsarpskolan måndag 20 maj, POPUP Hovslättsskolan fredag 24 maj, POPUP Slättensskolan onsdag 29 maj. Strålande…! 2024-05-16

RF-SISU Småland skriver om inspirationsdagen på Ryhov.

Igår var vi på RF-SISU Småland på plats på inspirationsdagen för personer med rörelsenedsättning på Ryhov. 🌟

Med målet att inspirera till en mer aktiv fritid visade föreningar från Jönköpings län upp sina idrotter. Deltagarna fick testa och utforska specialutrustning för olika idrotter och fritidsaktiviteter. Det fanns även möjlighet att lyssna på inspirerande föreläsningar från personer med egna erfarenheter av rörelsenedsättning.

Bland de spännande aktiviteterna fanns tennis, handcykling, kanot, alpint, pistolskytte, curling, golf, badminton, bowling och basket. Alla fick möjlighet att lära sig mer om dessa idrotter och prova på dem själva. 🏀🛶 🏸

– Det är roligt och mycket givande att samverka med andra organisationer, i detta event har vi jobbat med Region Jönköpings län, Jönköpings kommun, Parasport Småland och föreningar runt om i Jönköpings län. Vi har många idrottsföreningar i länet som är inkluderande med bra verksamhet men har svårt att nå ut till målgruppen med rörelsenedsättning, så detta är ett riktigt bra tillfälle att mötas, föreningar och potentiella medlemmar. Jag hoppas och tror att vi lyckats inspirera till rörelse och aktivitet, säger Jessika Albrektsson idrottskonsulent.

Stort tack till alla som deltog och gjorde denna dag så minnesvärd. Tillsammans skapar vi möjligheter för en aktiv och meningsfull fritid!