Stenberg fixade första Tourvinsten på hemmaplan…!

Stenberg fixade första Tourvinsten på hemmaplan…! Dagens matcher bjöd på fin tennisunderhållning – där flera kunde se matcherna LIVE via www.sporteye.se hemma i sofforna. TaTKs Jonathan Stenberg har vunnit flera titlar på Sommar- och Vintertouren – dock ingen på hemmaplan. Idag kunde Jonathan inkassera sin första vinst på hemmaplan då han vann en välspelad final mot Jan Simonsson, Mälarhöjden med 7-6, 6-4. Ida Johansson, SALK, vann damklassen genom att vinna finalen med 4-6, 7-5, 6-1 över Nora Svensson, Upsala. Se matchbollar på Instagram.

Det blev ett fullspäckat veckoslut i det blåvita nästet med spelare från hela Sverige – stort TACK till funktionärer, cafévärdar och domare/linjedomare/bollkallar i finalen samt givetvis Jonas på SportEye.se för fin LIVE-sändning – över 2000 st har kikat in på Sporteye detta veckoslut…! Finalmatcherna kan Du se i efterhand via www.sporteye.se !

2023-01-15

Finalresultat Tabergsdalen Vintertour 2023
Herrar
Jonathan Stenberg, Tabergsdalen, vs Jan Simonsson, Mälarhöjden 7-6, 6-4
Damer
Ida Johansson, SALK, vs Nora Svensson, Upsala 4-6, 7-5, 6-1

Samtliga resultat via länk här !