Förlängda skärpta restriktioner samt INFO om kursverksamhet…!

Förlängda skärpta restriktioner påverkar vår verksamhet fram till 13 december
Vi som älskar att hänga i det blåvita nästet får ändrade rutiner. Med anledning av den ökade smittspridningen av covid-19 har Folkhälsomyndigheten i samråd med Region Jönköpings smittskyddsläkare, fattat beslut om skärpta allmänna råd i Jönköpings län, vilket påverkar idrotten i vår region. Mot bakgrund av detta har styrelsen i Tabergsdalens Tennisklubb fattat följande beslut som gäller från och med fredag 6 november till söndag 13 december. Allt spel sker på egen risk, och vi förutsätter att samtliga spelare/medlemmar följer reglerna som presenteras nedan. Personalen kommer vid alla tillfällen hänvisa till dessa regler om de inte efterlevs. Vi uppdaterar Er om restriktionerna ändras.

Verksamhet hos TaTK
• Vuxentennisen kommer ej genomföras med en tennistränare på plats. Spelarna har dock möjlighet att spela på samma bana och tid (utan tränare), det vill säga tiden finns kvar för gruppen och bollar tillhandahålls. Vi genomför denna förändring för att efterleva FHMs nya restriktioner genom att ej erbjuda organiserad träning, samtidigt som TaTK som arbetsgivare tar ansvar för sina anställda. Vi hoppas att TaTK genom detta kan bidra till att smittspridningen minskar och att samhället allt eftersom kan återgå till en normal vardag.
• Tennislekis, Tennisskola och Träningsgruppen (Träningsgruppen särskild INFO födda 2004 och äldre) fortsätter, men med justerade rutiner (se rutiner nedan).
• TaTKs café och uppehållsrum stängs tillsvidare.
• Måndagsdubbel, Onsdagssingel och Padel League pausas till 13 december.
• Träff för samarbetspartners 13 november inställd.
• Strötider kan bokas.
• Seriematcher skjuts upp i Svenska Tennisserien/Tennis Syd Serie
• Endast de som skall spela/träna får besöka tennishallen.
• Minimera tiden i tennishallen. Vid spel, kom tidigast 10 minuter innan bokad bana och lämna direkt efter spel.
• Kom ombytt och duscha hemma. Använd omklädningsrummen sparsamt, toaletterna är tillgängliga.
• Sköt handhygienen löpande, handsprit finns vid tennis- och padelbanorna
• Håll avstånd och undvik fysisk kontakt.
• Känner du minsta symptom eller sjukdomskänsla får du inte vistas i tennishallen. Du ska ha varit hemma utan symptom i minst två dagar innan du får komma tillbaka.
Rutiner för Tennisskolan och Träningsgruppen
• Inga anhöriga får följa med in i tennishallen (undantaget Tennislekis). Lämna och hämta barnen utanför entrédörren. Vid yngre barn som är osäkra får förälder följa med in och lämna.
• Alla som skall träna väntar på ”långläktaren”, dessa kommer in på banan när de som har spelat lämnat banan via dörren till omklädningsrummen.
• Spelare ska inte anlända till tennishallen förrän strax innan träningen startar.

Vid frågor – sänd e-post till; tabergsdalens.tk@telia.com .
Tack på förhand för Er förståelse och Ert samarbete under denna utmanande period. Nu ser vi till att hjälpas åt att hålla i och hålla ut! /Styrelsen

—————————————————————————————————

Kursverksamhet – Tennislekis / Tennisskola / Vuxentennis

Några ändrade uppehållstider. Tränarna skulle på utbildning – inställd. Därför gäller nu följande. Här även sista tillfället för termin.

Tennisskola och Vuxentennis

Måndag   Uppehåll 30/11. Sista tillfälle 14/12.   Tisdag   Inget uppehåll. Sista tillfälle 8/12. Onsdag   Uppehåll 2/12. Sista tillfälle 16/12.   Torsdag   Uppehåll 26/11. Sista tillfälle 17/12. Fredag   Inget uppehåll. Sista tillfälle 18/12.   Lördag   Inget uppehåll. Sista tillfälle 19/12. Söndag   Inget uppehåll. Sista tillfälle TS 13/12 och VT 20/12.

Tennislekis – ett tillfälle kvar – 6 december.

INFO om ANMÄLAN till vårens kursverksamhet kommer inom kort…!