Next Generation lirade på Tennisstadion…!

I fyra dagar har Elite Hotels Next Generation (Gamla Kalle Anka Cup) Zonspel spelats på Tennisstadion. Detta är det första steget för att försöka nå Sverigefinalen i Båstad vecka 26. Nästan 80 tennislirare har deltagit och spelat tennis i strålande sol…! Från TaTK så lyckades Edin Hibic, P11, Joel Nyqvist, P13, och Felicia Grandt, F13, ta sig vidare samt Josefin Andersson, F15, sedan tidigare klar via wild card för spel i Regionsfinalen i Jönköping 1-3 juni. 2018-05-20

Vidare från Zonspel till Regionsfinalen i Jönköping 1-3 juni där spelare från åtta zoner i Småland, Halland, Blekinge och Skåne gör upp om platser i Sverigefinalen i Båstad vecka 26. Främre raden; Edin Hibic, P11, Tabergsdalen, Wille Sjödell, P11, Bankeryd, Miruna-Melania Neagu, F11, Jönköping, Meja Lundgren, F11, Jönköping. Mellersta raden; Gabriela Dimitrov, F13, Jönköping, Felicia Grandt, F13, Tabergsdalen, Joel Nyqvist, P13, Tabergsdalen, William Almroth, P13, Bankeryd. Bakre raden; Nils Magnusson, P15, Värnamo, Josefin Andersson, F15, Tabergsdalen, Elsa Jönsson, F15, Jönköping, Felicia Jonsson, F15, Jönköping.

De yngsta lirarna i 9-årsklassen – här stolta med diplom och solglasögon i pris…!

——————————————————————————————

Nedan från www.tennis.se

Kampen om finalplatserna igång

2018-05-16 15:25
18 deltävlingar under en månad – om några veckor vet vi vilka de 96 finalisterna i årets Elite Hotels Next Generation blir.

Det råder högtryck i Elite Hotels Next Generation då årets deltävlingar pågår för fullt ute i landets klubbar och regioner.

I år spelas den 49:e upplagan av den landsomfattande tävlingen för juniorer. Förutom ett nytt namn – Elite Hotels Next Generation – tar konceptet i år ny form med flera nyheter. I Sverigefinalen i Båstad 24-29 juni införs ett nytt spelformat, inspirerat av ATP:s Next Generation-slutspel, där matcherna spelas i bäst av fem korta set (först till fyra game).

Samtidigt som finalspelet går av stapeln i Båstad spelas också den internationella tävlingen Båstad Ladies. Damturneringen gör ett uppehåll under fredagseftermiddagen den 29 juni då finalerna i Elite Hotels Next Generation spelas på Tennisstadions nedre banor. Finaldagen kryddas också med ett stort SO TOUR-event (tävlingsturnén som består av 500 tävlingar runt om i landet) som arrangeras av Tennis Syd och Svenska Tennisförbundet.

——————————————————————————————-

Segrare