Hösthälsning från andra sidan Atlanten…!

Hösthälsning från andra sidan Atlanten…! Det kom några rader från TaTKs Alexandra Viktorovitch som kombinerar studier och tennis i USA – topp! Tyvärr funkar inte årets seriespelsdatum för Alexandra att spela i det blåvita damlaget – det blir istället elitseriespel i Göteborgslaget Påvelund mitt i december. Men när hon är hemma i juletid i Barnarp så kan Du säkert se henne svinga i det blåvita nästet. 2022-11-11

Hej gott folk! Alex Viktorovitch här på andra änden med ännu en liten uppdatering från USA. Det börjar närma sig juletider och hemfärd vilket också innebär att jag har spenderat 3 nyttiga månader här under våran ”off season”. Jag kom hit i slutet på Augusti efter att ha spelat hela sommaren med bara slice. Detta var eftersom jag hade opererat den vänstra handleden i Maj då mitt ligament gick av i Mars. Efter mycket rehab, fys och hårt slit fysiskt och mentalt så har jag gjort stora framsteg i styrka och flexibilitet. Ett par veckor sedan började jag faktiskt slå med någorlunda kraft på hård boll och kan nu bemöta tjejernas slag med två händer mestadels av tiden. Självklart har jag mycket jobb kvar och många mentala hinder att överkomma innan jag är helt återställd men det är på rätt väg och jag kämpar varje dag för att kunna riva raka backhands höger och vänster igen. Det är viktigt att fortsätta jobba på sina andra styrkor och fys i allmänhet för att upprätthålla alla andra aspekter av sitt spel. Vi har spelat några tävlingar och träningsmatcher under hösten men inga ”officiella” lagmatcher som vi gör under säsongen. Jag skulle säga att mitt bästa resultat var från ”Regionals” där jag nådde semifinal i dubbel med min nya dubbelpartner Allison. I skrivande stund är vi klara med turneringarna och har övergått till 8-timmarsveckor där vi tränar mindre med våra coacher och mer på egen hand. Jag krigar även på i klassrummet med mina fem business-orienterade kurser. Eftersom jag är i slutet på min utbildning så är arbetet mer och mer utmanande men jag trivs med mitt val och ser fram emot att ta examen i vår. Närmsta månaden ska jag fira Thanksgiving med pojkvännen och hans familj uppe i New York City och New Jersey och fortsätta träna på  och plugga innan jag äntligen flyger hem den 6:e December. Kämpa vidare så hoppas jag att vi ses i Bergslagshallen snart!