Herrlaget föll mot “DC-laget”…!

Herrlaget föll mot “DC-laget”…! På torsdagskvällen så spelades den sista omgången i Svenska Tennisligan Elitserien. Hemmalaget SALK i Stockholm hade en högklassig LINE UP med ATP-ranking nr 69, 127 och 396 i singelspelet. Jonathan Stenberg knep överraskande första set på Sveriges bästa spelare – Mikael Ymer. Dock fixade Mikael tillslut vinst i det avgörande matchtiebreaket. Den näst bäste, Elias Ymer, visade klass liksom Mirza Basic och det blev för tufft för Johan Claesson och Joel Nyqvist. I dubbelspelet föll Mikael Melin och Hugo Nossler mot bättre motstånd. – Det var hög klass på årets Elitserie, vi gör många bra matcher men räcker inte till, säger Jonathan. – Och i den matchen vi spelade om en elitserieplats så fick vi inte riktigt till det, vi var ett matchtiebreak från att hänga kvar, fortsätter Jonathan. – Vi får träna mer och komma igen, summerar Jonathan. Serietabell och resultat här ! Nu väntar slutspel för 1:an och 2:an i varje grupp i Malmö kommande veckoslut. Du kan följa matcherna via www.tennis.se/play – spännande…! På bilden; Marcus Billfeldt, Jonathan Stenberg, Mikael Melin, Johan Claesson, Joel Nyqvist, Hugo Nossler.