“Hemmavinst” i Evry Vintertour

Det blev “hemmavinst” genom TaTKs norska Caroline Rohde-Moe i damklassen och på herrsidan visade sverigefyran Markus Eriksson hög klass i Tabergsdalen Evry Vintertour.

Det var högklassigt finalspel i de båda finalerna men i herrfinalen kom Jonathan Stenberg aldrig in i finalmatchen och det kanske inte blev den riktiga kamp som publiken velat se – Markus Eriksson var starkare. Damfinalen var en mycket rafflande tillställning. Cornelia, sverigesjua, öppnade väldigt starkt och vann första set med 6-1. De inledande gamen i andra set var jämna men här kom Caroline in i matchen och fick med sig några viktiga bollar och vann andra set med 6-2. I avgörande set tog Cornelia en 4-0 ledning. Här får vi använda citaten; ge aldrig upp / matchen är inte slut tills sista bollen är slagen. Caroline kniper 6 raka game och vinner avgörande set således med 6-4 – imponerande…!

Stort TACK till EVRY samt alla funktionärer, cafévärdar och bollkallar som gör tävlingen möjlig…!

På bilderna; Caroline och Cornelia samt Markus och Jonathan.

Tabergsdalen EVRY Vintertour 2017

Herrar Elit; Markus Eriksson, GLTK, vs Jonathan Stenberg, Karlstad   6-3, 6-1

Damer Elit; Caroline Rohde-Moe vs Cornelia Lister, Fair Play Malmö   1-6, 6-2, 6-4