Häftig stjärnfylld vecka på Mallorca…!

Sverige mot Mallorca i vänskapsmatch – TaTKs Klara Milicevic är med i det svenska gänget…!

Det är dags för Palma Junior Friendship Cup, där sex svenska 14-åringar ställs mot juniorer från Mallorca.

Julia Lövqvist, Upsala TK, Klara Milicevic, Tabergsdalens TK, Louise Wikander, IS Göta, Leo Borg, KLTK, Michael Minasyan, Danderyds TK och Isac Strömberg, Åkersberga TK representerar Sveriges lag.

Det svenska teamet med Toni Nadal på Rafa Nadal Tennis Academy.

Juniorerna tränade under onsdagen på Rafael Nadals tennisakademi och på torsdagen inleds spelet i Palma Junior Friendship Cup, som avgörs i Davis Cup-format. Ledare är Fredrik Hörnell och Erik Carlbom.

Samtidigt som vänskapsmatchen pågår spelas också Legends Cup, en ATP Champions Tour-turnering som samlar tidigare världsettor, Grand Slam- och Davis Cup-vinnare. De svenska 14-åringarna kan även se fram emot att spela dubbel med legendarerna.

Här syns Klara med den åttafaldiga svenska Grand Slam-vinnaren Mats Wilander.

I Legends Cup deltar Mats Wilander, Thomas Enqvist, Mikael Pernfors, Mark Philippoussis, Fernando Gonzalez, Tim Henman, Carlos Moya, Àlex Corretja och Henri Leconte. 2017-10-06