Följ Sverige LIVE från kl 17 idag…!

Följ Sverige LIVE från kl 17 idag…! För två år sedan var det ett himla bra drag i Kungliga Tennishallen när Sverige besegrade Chile. Nu är det dags igen – Sverige möter Japan i Helsingborg 4-5 mars…! Fixa Din biljett via länken nedan. Kan Du inte vara på plats så kan Du följa LIVE via länken nedan i texten…! HEJA SVERIGE…! 2022-03-04

Davis Cup-laget behöver ert stöd på läktarna i den viktiga kvalmatchen mot Japan i Helsingborg den 4-5 mars. Köper ni biljetter genom vår länk så stöttar ni samtidigt också tennisklubben ekonomiskt: https://helsingborg.ebiljett.nu/tag/1074. #GameSetSweden

Text nedan från www.tennis.se;

Igår lottades matcherna till Davis Cup-mötet mellan Sverige och Japan som spelas i Helsingborg Arena fredag-lördag.

Sverigeettan Mikael Ymer är först ut mot Japans Yosuke Watanuki på fredagen.
– Så som de japanska spelarna spelat i år så blev det nog det laget jag räknat med att de skulle ha. Vi har ett bra lag med Mikael och Elias (Ymer) på singlarna och med Dragos (Madaras) som en jättebra ersättare om något skulle hända. I dubbeln har vi flera alternativ, kommenterar DC-kapten Robin Söderling.

Medan Elias Ymer spelade sin debutmatch som 17-åring i Helsingborg, är det första gången som Mikael. Ymer spelar Davis Cup i Helsingborg.
– Det har varit bra stämning när vi varit i Kungl. Tennishallen i Stockholm. Det blir kul att se vad Helsingborg har att ge, säger han.

Fredag start 16.45 (invigning)
Singelmatch 1: Mikael Ymer – Yosuke Watanuki
Singelmatch 2: Elias Ymer – Taro Daniel

Lördag start 13.00
Dubbelmatch: André Göransson/Dragos Madaras – Yasutaka Uchiyama/Ben Mclachlan
Singelmatch 4: Mikael Ymer – Taro Daniel
Singelmatch 5: Elias Ymer – Yosuke Watanuki

Invigningen sker 16.45 på fredagen följt av två singelmatcher.

TV: Expressen sänder Sveriges jakt på en plats i Davis Cup Finals. Tack vare vårt samarbete med Expressen får du chansen att se matchen kostnadsfritt. Klicka på den här länken för att ta del av erbjudandet!
Radio: Radiosporten sänder rapporter från matcherna.