Finaldags i SALK Open

AlexandraSALK16finaldags

I morgon smäller det i SALK-hallen då de första finalerna i årets upplaga av SALK Open går av stapeln. För ett par timmar sedan blev singelfinalisterna klara. En av dem är TaTKs Alexandra Viktorovitch. Du kan se henne spela LIVE på Sportway.se!

I flickornas 16-års klass står Alexandra Viktorovitch åter i singelfinal. Hon vann dubbelt redan förra året och ställs i finalen mot Olga Helmi från Helsingborgs TK. Olga Helmi slog ut andra seedade och tillika fjolårsfinalisten Karolina Tillander, Järfälla TK i sin kvartsfinal. Liksom killarna så har ingen av finalisterna släppt set på sin väg fram till finalen. I dubbelspelet är Alexandra finalklar tillsammans med Ida Ferding.

Under morgondagens finaler i 14- och 16-åringarnas singel och dubbelklasser kommer sportway att sända live. Förutom matcherna blir det även studio med Jonas Arnesen och intressanta gäster.

Morgondagens sändningar inleds kl. 9.30 med uppsnack inför dagen. Här är övriga hålltider för livesändningarna som du hittar här.

Kl. 9.50 uppsnack med coacherna till spelarna i 14-årsfinalerna.

kl. 10 inleds med singelfinalerna för 14 åringarna följt av prisutdelning. Du kan läsa en kort presentation av singelfinalisterna i en tidigare nyhet. Parallellt med matcherna pågår en studisändning på ungefär 45 minuter med bl.a. Nicklas Kulti och Karl Friberg.

Ca 11.30 är det dags för 16-åringarnas singelfinaler som inleds med ett uppsnack med Pontus Larsson och Samuel Ekberg, tränare till spelarna i flicksingel-finalen. Därefter följer matchen följt av prisutdelning. Parallellt med dessa kommer bl.a. Mikael Striple, Jörgen Windahl, Percy Rosberg, Magnus “Gusten” Gustafsson och Norges DC-kapten Anders Håseth på besök till studion.

Ca 13.00 Spelas 14-årsdubblarna följt av prisutdelning. I studion får Jonas besök av bl.a. Susanne Celik och Mikael Ymer och Magnus Alsterback.

Sista finalerna, 16-årsdubblarna startar ca 14.30.

2016-01-01