Dags för SM-veckan…!

På måndagen inleds SM-veckan. Hela 52 idrotter skall kora mästare i Helsingborg/Landskrona. Tabergsdalens Damer är med i slutspelet i lag-SM i tennis och kämpar om SM-medaljer. Kl 1130 spelas semifinalen mot SALK. 2018-07-01

———————————————————————————–

Nedan från tennis.se …!

Här är lagen som gör upp om gulden under SM-veckan

2018-07-01 11:16
Kan Fair Play TK försvara sina dubbla lag SM-guld? Årets slutspel, som går av stapeln under SM-veckan i Helsingborg och Landskrona, inleds på måndag.

Åtta lag har kvalificerat sig för slutspelet i Svenska Tennisserien. Tennisen är en av 52 idrotter där det ska koras svenska mästare under veckan och för tennisens del är Helsingborg och Pålsjö Tennis spelplats.

Fjolårets segrare på både dam- och herrsidan, Fair Play TK, är toppseedat i båda slutspelen. På damsidan utmanas Malmöklubben av SALK, Tabergsdalens TK och Kramfors Tennis och på herrsidan Elfsborg Tennis, Piteå TK och Örebro TK.

På tisdagen spelas semifinalerna. Finaler och bronsmatcher spelas på tisdag.

Förutom lag-SM i tennis kommer också SM i rullstolstennis, en av få paraidrotter under SM-veckan, spelas den 6-7 juli.

Semifinaler damer, 2 juli
10.00: Fair Play TK [1]–Kramfors Tennis