Dags för Elitserien och Division 1…!

elitserien-logotyp

Tabergsdalens Tennisklubb spelar i ELITSERIEN! År 1936 byggdes den första grusbanan på Flahultagärde. Det var med stolthet vårat damlag för första gången spelade i tennisens finrum 2014. Efter flera tuffa drabbningar så har damerna i två år spelat över förväntan och lyckats spela till sig en fjärdeplats i Elitserien både 2014 och 2015. Spelet i högsta serien blir även i år en tuff och spännande utmaning. Damerna behöver liksom förra året mycket stöd från läktarhåll. Våra duktiga killar spelar i division 1. De kämpade till sig en fjärde plats ifjol och siktar i år på att göra om denna bedrift. Vi hoppas på spännande och välspelade matcher – bollen är rund och allting kan hända!?

Herrarna inleder säsongen på bortaplan 5-6 november. Damerna gästas av flera storklubbar. Laget inleder på hemmaplan mot Svenska Mästarna Fair Play Malmö. Spelarpresentationer kommer att ske 15 min före utsatt speltid. Mellan dubbel- och singelmatcherna blir det ”Bollasläpp”. Det kommer även finnas fina erbjudanden i både caféet och i klubbens Tennisshop under samtliga hemmamatcher. Vi kör även en ”Halva Potten” som rullar på under alla hemmamatcher för att sedan dra en vinnare vid TaTKs Luciafest i december. Nu hoppas vi på många besökare – nya som gamla att komma till oss och heja fram våra lag.

VARMT VÄLKOMNA!

Mer INFO på denna pdf Seriespel2016Elitserien/Division1 !