Elit tävlingsgrupp äldre junior/senior

Ålder ca 16-

En fortsättning på tävlingsgrupp blå för dem som har ambitionerna att fortsätta satsa på tävlingstennis.

MålKriterier
Utveckling av fysiken (snabbhet, uthållighet, styrka, rörlighet och spänst).Ska uppfylla TaTK:s värdegrunder
Ett mer individuellt fokus på träningen med t ex individuella samtal varje termin för att på ett mer ingående sätt utveckla spelarens taktiska, mentala, tekniska förmåga.Visa en god inställning och intresse på träningarna.
Utbildning av tävlingsspel med coaching och matchövervakning av tränare.Spela minst 5 timmar tennis och 2 timmar fys i veckan. (Om ej skada eller sjukdom hindrar.)
Att spela i klubbens a-lag.Minimum 10 tävlingar per säsong samt representera klubben i seriespel.
Vägleda spelaren i vilka möjligheter som finns i sin satsning mot seniortennis. Tennisuniversitet, college o s v. Föra träningsdagbok
Att spelaren ska kunna hävda sig på regions, nationell och internationell nivå. Spelarens ambitioner blir avgörande.Ställa upp för klubben som t ex domare, hjälptränare, stötta a-lagen på matcher och annat.