TaTKare spelar i blågult…!

TaTKare lirar i blågult. Klara Milicevic är en av fem svenska tjejer som är med i Nordiska Lag Mästerskapen detta veckoslut som avgörs i Båstad. Veckan inleddes med träning för truppen innan det var dags för match mot Norge idag. Här blev det vinst med 6-0 i matcher där Klara spelade både singel och dubbel. På bilden sitter Klara till vänster på bänken. 2017-05-04

————————————————-

Nedan från tennis.se !

Sverige inleder mot Norge i Nordiska

2017-05-04 09:39
Sveriges 14-åringar gör upp med Norge, Danmark och Finland i veckans Nordic Junior Championships. Svenskarna inleder mot Norge på torsdagen.

• Uppdaterad: 2017-05-04 09:41

Sverige står värd för årets upplaga som går av stapeln på Båstad Sportcenter. Varje lagmatch består av fyra singlar och två dubblar.

Den svenska truppen består på flicksidan av Johanna Bernhold, Julia Lövqvist, Klara Milicevic, Izabelle Persson och Louise Wikander och på pojksidan Leo Borg, Timothy Carlsson Seger, Måns Dahlberg, Michael Minasyan och Arslan Temirhanov. Svenskarna har under veckan laddat upp med ett ”pre camp” i Båstad.

I fjol stod Norge som segrare på flicksidan medan Danmark vann bland pojkarna. Men i den sammanlagda poängställningen slutade Sverige som totalsegrare för tredje året i rad.