Bronsglädje vid SM-veckan i Norrköping

SMveckan16brons

Idag blev det SM-brons för Tabergsdalen i Holmen Park i Norrköping. – Efter gårdagens semifinalförlust mot Fair Play Malmö med 1-3 så var tjejerna laddade i kampen om bronset mot Kramfors idag, säger coachen Pontus Larsson. Emma Milicevic fick slita på singel nr 1 idag då hennes spel inte stämde riktigt men vann till slut i raka set. Alexandra Viktorovitch var bättre än sin motståndare och vann komfortabelt i två raka set på singel nr 2. På singel nr 3 imponerar unga Klara Milicevic genom att slå en fyra år äldre motståndare i en hård batalj. I den betydelselösa dubbel vinner Emma och Alexandra till slut i ett avgörande matchtiebreak. – Härligt för tjejerna som gör det bra och visar att vi var värda SM-bronset, tycker Pontus. På bilden; Klara Milicevic, Alexandra Viktorovitch, Emma Milicevic och Pontus Larsson.

SMveckan16

Lag-SM Bronsmatch