Bra startfält i Evry Vintertour

Ellen-Allgurin-2015-06

Under onsdagens förmiddag var det sign-in för deltagarna i Tabergsdalen Evry Vintertour. De båda SM-vinnarna på Tennisstadion i augusti månad, Pablo Figueroa och Ellen Allgurin (på bilden – foto Henrik Gustavsson, Swetennis), kommer liksom duktige Jacob Adakutsson, nu toppseedad (som vann P14 i Tabergsdalen Cup 1994), och Cornelia Lister SM-vinnare 2013. Dessutom var kvalspelet nästan fullt – bara en ledig plats på damsidan. – Kul för våra egna yngre TaTK-spelare som får mycket nyttig matchträning på hemmaplan, säger Pontus Larsson, tränare i TaTK. På torsdagens morgon kl 0830 startar kvalet. Huvudtävling börjar på fredag eftermiddag. – Det blir säkert fina finalmatcher på söndag kl 1230 fortsätter Pontus.