Minitennisbana på G…!

Minitennisbana på G – strålande…! Inom kort kommer en Minitennisbana byggas på Tennisstadion – dock behövs lite stöttning för att det skall gå ihop sig – vi hoppas på lite mer stöd – läs nedan…?!

Klubbens barn och ungdomar har efterfrågat en minitennisbana. En öppen minitennisbana gör att barnen har en plats att hänga på. Perfekt att spela och leka på innan och efter träningarna. Även under våra tävlingar kommer den kunna vara av glädje. Egentligen när som helst när barnen bara vill lira minitennis eller varför inte ”rundtennis”? Det kommer vara helt gratis att spela på minitennisbanan och den ska vara tillgänglig för alla. Minitennisbanan med konstgräsunderlag kommer att placeras bredvid padelburen.

Minitennisbanan genererar inga direkta intäkter till föreningen och det blir därför särskilt angeläget att den kan anläggas utan någon större kostnad för klubben. Tabergsdalens Tennisklubb har fått bidrag för att anlägga en minitennisbana utomhus sommaren 2022 på Tennisstadion, men vår förening behöver ytterligare stöd för att anlägga minitennisbanan. Vi hoppas att Du som medlem vill stötta detta projekt som är till glädje för alla barn och ungdomar i föreningen…?!

Stötta detta projekt med 300 kr genom att Swisha via nedanstående kod. Har du inte möjlighet med Swish så kontaktar du Frida Grandt på 072-1483817, så löser vi detta ändå.

Vi söker även några ytterligare företagspartners som vill stötta byggnationen av minitennisbanan på Tennisstadion. För 5 000 kr så kommer företagsnamnet att synas vid minitennisbanan. Är det någon som vill synas tillsammans med detta projekt, kanske där du jobbar…? Kontakta Ola Ellbring, 070-5190131. 2022-05-07