Träningsgrupp yngre

Ålder ca 7-11

Spelas med midi, maxi och vanliga bollar. Allt efter spelerfarenhet, ålder och övning.

MålKriterier
Utveckla intresset för tennis och träffa träningskompisar.Visa en god inställning och intresse på träningarna.
En fortsättning på träningen från tennisskolan för att utveckla individens motoriska och koordinativa förmåga.Ska uppfylla TaTK:s värdegrunder
Utveckla fysiken (snabbhet, uthållighet, styrka, rörlighet och spänst).Träna minst 2 timmar tennis i veckan. (Om ej skada eller sjukdom hindrar).
Matchspelsutbildningen med interna tävlingar i klubben, IF SO TOUR, seriespel och även externa tävlingar.Efter spelarerfarenhet och spelnivå delta i seriespel, interna tävlingar i klubben, IF SO TOUR
Barn och föräldrar introduceras till TaTK:s värdegrunder. Ställa upp för klubben som t ex bollkalle och annat.