Top 8 spelar SM-slutspel…!

Top 8 spelar SM-slutspel…! “Tack vare” förlusten i huvudtävlingens första omgången i Finland hann Jonathan Stenberg tillbaka för att spela SommarTouren Masters i Stockholm där Näsbyparks TK är värd. Det är poolspel fredag/lördag och på söndag är det placeringsmatcher. – Det blir en mycket nyttig matchhelg, säger Jonathan via telefon på båten från Finland. Följ resultat här ! 2019-08-23

———————————————————————————

Nedan från Näsbypark TKs hemsida;

Sommartouren Masters i helgen – se Sverigeeliten göra upp på Näsaäng

21 AUG 2019 11:42
Samtliga sommartourstävlingar är nu spelade och åtta herrar samt åtta damer har nu kvalificerat sig för slutspelet, som kommer att arrangeras på Näsaäng i helgen. Välkomna att se Sverigeeliten göra upp om titeln och totalt 52.000 kronor!

Under grussäsongen har mängder av sommartourstävlingar ägt rum över hela landet där spelarna samlat på sig rankingpoäng. Dessa poäng har sedan konverterats till en tabell där de åtta främsta på såväl herr- som damsidan kvalificerat sig för slutspelet som går av stapeln på Näsaäng mellan fredag och söndag, 23-25 augusti.

Vår sommartourstävling, Audi Danderyd Open, som spelades i början av juni lockade i vanlig ordning storpublik och vi hoppas givetvis på något liknande här. Christian Samuelsson från GLTK, som segrade då, är en av de åtta herrspelarna som kvalat till slutspelet. Glädjande nog hittar vi hemmaspelaren Anette Munozova som enda näsbyparkare på damsidan.

Nedan ser du alla 16 herrar och damer som kvalat in till helgens Mastersslutspel där plats 9-12 i respektive klass är reserver.

Slutspelet spelas i form av två pooler där alla möter alla innan det på söndag vankas placeringsmatcher, däribland finalerna. Schemat i sin helhet ser du nedan.

Fredag kl 16-20: Poolspelsomgång 1

Lördag kl 09-12: Poolspelsomgång 2
Lördag kl 15-18: Poolspelsomgång 3

Söndag kl 09.30: Matcher om tredje, femte- och sjundepris för herrar
Söndag kl 11.00: Matcher om tredje, femte- och sjundepris för damer
Söndag kl 11.00: Final för herrar
Söndag kl 13.00: Final för damer

Utöver själva titeln slåss spelarna om 52.000 kr i varje klass där vinnaren får 20.000 kr och den som slutar sist tillika åtta får med sig en tusenlapp hem.

Nedan ser du de åtta som deltar i respektive klass samt hur poolerna lottades. Exempelvis kan vi se att Anette har hamnat i Pool B och spelar sina gruppspelsmatcher fredag kl 17.30 samt lördag 10.30 och 16.30. Dessa tider hoppas vi på extra bra tryck på på Näsaäng för att ge Anette det stöd hon förtjänar!

Klicka här för att se lottningar och tider i sin helhet!

Varmt välkomna att se den svenska tenniseliten på hemmaplan i helgen!