Tävlingsgrupp vit

Ålder ca 11-16

Här spelar de som vill tävlingsspela men i lite mindre omfattning.

MålKriterier
Utveckla intresset för tennis och träffa träningskompisar.Visa en god inställning och intresse på träningarna.
Fortsätta utbildningen av tävlingsspel med ambitionen att öka motivationen för mer tävlingsspel.Ska uppfylla TaTK:s värdegrunder.
Lära spelaren ta ett ansvar för sin egen tennis. Att på eget initiativ träna och anmäla sig till tävlingar o s vTräna minst 2 timmar tennis i veckan. (Om ej skada eller sjukdom hindrar).
Utveckling av fysisk förmåga (snabbhet, uthållighet, styrka, rörlighet och spänst), taktisk förmåga, teknisk förmåga och mental förmåga.Deltagande i hemmatävlingar samt representera klubben i seriespel.
Ställa upp för klubben som t ex domare, bollkalle, hjälptränare, stötta a-lagen på matcher och annat.