Semifinalklart på Vintertouren…!

Semifinalklart på Vintertouren…! Idag har det spelats åttondels- och kvartsfinaler. Trion Fred Simonsson, Christian Samuelsson och Markus Eriksson har samtliga vunnit denna tävling tidigare. Dessa herrar samt Robin Thour spelar semifinal imon. Robin besegrade TaTKs Vilhelm Fridell med 7-6 i avgörande set i en gastkramande kvartsfinal.

Flera hade sett fram emot att se TaTKs spelande tränare Jonathan Stenberg spela match – Jonathan krigade tappert i åttondelen men fick ge sig. Fakta är här att Jonathan stukade foten i onsdagskväll på löpbandet vilket gjorde att den blev en begränsad insats idag – tyvärr!

På damsidan är toppseedade Marina Yudanov, Tilde Strömqvist, Maja Radenkovic och Märta-Louise Söderberg klara för spel på söndagen.

Till den sena söndagsfrukosten kl 0930 kan man nu avnjuta semifinalerna via www.sporteye.se ! Finalspel sker på söndag 12 januari kl 14 – hjärtligt välkomna att följa alla matcher i tävlingen hemma i soffan…! Pga rådande läge så får endast deltagare i tävlingen vistats i tennishallen – således ingen publik. Aktuell ställning “ser” Du vid domarstolen. Den som står först på spellistan har siffrorna till vänster och den som står efter har siffrorna till höger.

Självklart finns det möjligheter att köpa sofflotter..! Varje SOFFLOTT kostar 10 kr. Du sänder en swish till 070-2286022 (Karin Ekwurtzel) och skriv sofflott. Din swish skall vara sänd på matchdagen senast söndag kl 13. Allas sålda lotter läggs i en burk. Vinnare dras ”live” på bana 1 kl 1345 strax för finalerna spelas. Vi hoppas på Ert stöd och att flera lotter säljs. Swishar Du 30 kr så har Du alltså 3 st sofflotter. En STJÄRNVINST (Presentkort Happy Time / Sporteyetimme / Bubs / GB Glace) samt flera småvinster.

TidLottningResultatMatchlängdBana
09:30Damer ElitMarina Yudanov [1]Tilde Strömquist [3]