Se Klara spela SM lördag kl 10 via livestream…!

Se Klara spela SM lördag kl 10 via livestream…! Klara Milicevic, medlem i TaTK, som numera spelar för KLTK lyckades kvala in till sommarens andra SM-serietävling i Falkenberg. Idag inleddes huvudtävlingen för Klara med poolspel med bästa möjliga motstånd – Sverigeettan Rebecca Petersson, WTA-rankad som nr 44. Klara, 17 år, som är yngst i huvudtävlingen hade ledning i första set innan Rebecca vände till seger med 7-5, 6-2 (…vilken erfarenhet att ta med sig för Klara…!). På lördagen kan Du följa Klara via Solidsport GRATIS kl 10 när hon möter Cornelia Lister som spelade Wimbledon förra året – topp…! Mer INFO nedan från svt.se och tennis.se ! 2020-07-10

Nedan från svt.se !

Rebecca Peterson vann i återstarten: ”Kändes ovant”
Publicerad idag 17:31
Rebecca Peterson är tillbaka.
På gruset i Falkenberg gjorde tennisstjärnan tävlingscomeback efter drygt fyra månaders uppehåll.
– Det var kul. Jag har saknat adrenalinet man får av att tävla, säger hon efteråt.
Peterson besegrade, med viss möda, 17-åringen Klara Milicevic i två raka set efter att ha vänt ett tidigt underläge i Falkenbergs sommartourtävling. Segersiffrorna skrevs 7–5, 6–2.
– Det kändes väldigt ovant men jag är glad att jag tog mig igenom matchen och lyckades vinna, säger 24-åringen.
– Hon (Klara Milicevic) spelade bra i dag. Det ska jag ge henne och det var ganska tajt i början. Jag tappade fokus och det har man inte riktigt råd med, fortsätter hon.

Nedan från tennis.se !

På fredagen inleddes huvudtävlingen i Strandbadsturneringen. Kampen om finalplatserna i SM-serietävlingen avgörs på lördagen och spelet går att följa via vår direktsändning med start 10.00.

Herrarna var först ut och i pool A vann Markus Eriksson och Filip Bergevi sina inledande matcher. Markus Eriksson har ett fint Sommartour-facit i år med två finalplatser (Ystad och Oskarshamn) och en titel (Kalmar) på sina tre tourstarter. Eriksson inledde Strandbadsturneringen med vinst i raka set i GLTK-derbyt mot kvalspelaren John Hallquist Lithen (6–4, 6–3).
Fair Play TK-spelaren Filip Bergevi står liksom Eriksson på en tourtitel i år (Beddingestrand) och segrade också mot kvalmotstånd i mötet med Arvid Norquist, SALK (6–3, 6–1).
I pool B tog kvalspelarna hand om segrarna. Ett par dagar efter Sommartourtiteln i Oskarshamn följde Gustaf Ström upp med att kvala in i Falkenberg och fortsatte på segerspåret även i huvudtävlingen. I första gruppspelsomgången noterades Näsbyparks TK-spelaren för sin sjunde raka matchvinst efter blott två gameförluster mot andraseedade Karl Friberg, Solna TK (6–0, 6–2).
Dragos Madaras, Fair Play TK, besegrade Simon Freund, KLTK med 6–3, 7–5 i den andra gruppspelsmatchen i pool B.
På damsidan riktades blickarna mot turneringens toppnamn Rebecca Peterson, SALK, som gjorde comeback efter skadeuppehåll. I sin första match på fyra månader utmanades den 44-rankade Sverigeettan av Klara Milicevic, KLTK. Efter 1–4-underläge i fyra set jagade Peterson ikapp och förbi och vann med 7–5, 6–2.
I den andra matchen i pool A fick Cornelia Lister, Fair Play TK, revansch från finalförlusten mot Fanny Östlund, USIF, i Beddingestrand. Lister vann med 6–4, 6–4.
Kajsa Rinaldo Persson, Fair Play TK, är fortsatt obesegrad i årets upplaga av Sommartouren efter fredagens vändning mot KLTK-spelaren Lisa Zaar. Rinaldo Persson, som toppar SM-racet inför Strandbadsturneringen, tog sin elfte raka seger på lika många matcher efter seger i avgörande matchtiebreak (4–6, 6–4, 10–4). Fair Play-spelaren jagar nu sin tredje titel på Sommartouren efter segrarna i Ystad (SM-serie) och Beddingestrand.
I den andra matchen i pool B tog Caijsa Hennemann, Ullevi TK, en övertygande seger i Göteborgsderbyt mot GLTK:s Marina Yudanov. Ullevispelaren vann 6–0, 6–1.
På lördagen avgörs kampen om finalplatserna. Då spelas de två avslutande gruppspelsomgångarna vilket innebär dubbla matcher för samtliga spelare. Matcherna från centrecourten direktsänds med start 10.00 på Solidsport. Sändningarna är kostnadsfria. Dessutom går det att följa livescore från huvudtävlingen via SvTF:s tävlings-app. Laddas ner där appar finns: ”SvTF Tävling”
Länk till livestream (kostnadsfri)
Lottningar, resultat och spelprogram
Direktsända matcher lördag